Z pierwszej strony halonews.pl
Jak zdobyć popularność na Instagramie?
- Szczegóły
- Kategoria: news
Instagram, czyli fotograficzny serwis społecznościowy to potężne i niezwykle popularne narzędzie marketingowe. Z Instagrama korzystają zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Część użytkowników tego serwisu szybko i w krótkim czasie zdobywa popularność, inni wklejają tysiące zdjęć, a mimo to mają niewielką oglądalność. Zapytaliśmy ekspertów z Polskielajki.pl co zrobić, żeby zdobyć popularność na Instagramie. Dzielimy się uzyskanymi wskazówkami.
Jakie korzyści niesie ze sobą popularność na Instagramie?
Zdarza się, że jako użytkownicy Instagrama nie zdajemy sobie sprawy jak wielkie korzyści moglibyśmy odnieść zdobywając popularność w tym serwisie. Brak odpowiedniej motywacji sprawia, że wklejamy zdjęcia jakby od niechcenia i nie inwestujemy w swoje konto. Osoby poważnie traktujące Instagram wiedzą, że umożliwia on zdobycie sławy i naprawdę dużych pieniędzy. Dzięki instagramowy możemy zbudować swoją społeczność. Nasze konto będzie regularnie odwiedzane przez tysiące (a nawet miliony) osób, na które będziemy mieli realny wpływ.
Zdobycie wystarczająco dużej społeczności sprawia, że możemy rozpocząć pracę ze znanymi markami. Polega ona na tym, że pokazujemy na swoim koncie produkty lub usługi danej firmy i otrzymujemy w zamian pieniądze. W przypadku wielu influencerów są to dochody tak duże, że pozwalają na rezygnację ze stacjonarnej pracy i poświęcenie się tylko tworzeniu konta. Prowadzenie konta na Instagramie daje także możliwość zawarcia wielu ciekawych znajomości, a nawet przyjaźni.
Postawmy na dobre zdjęcie profilowe i opis
Zdjęcie profilowe jest jednym z najważniejszych, jakie umieścimy na naszym Instagramie. To ono przykuwa uwagę innych użytkowników i sprawia, że decydują się oni wejść na nasz profil. Jeżeli uda się nam zrobić dobre pierwsze wrażenie, mamy duże szanse, że obserwujący na Instagramie zostaną z nami na dłużej. Bardzo ważne jest, żeby profilowe zdjęcie było wyraźne i przestawiało naszą osobę. Jeżeli prowadzimy firmę – zdjęciem profilowym może być nasze logo. Pamiętajmy, że znaczenie ma również nazwa użytkownika. Zastanówmy się dwa razy zanim ją wybierzemy. Osoby prywatne podpisują się najczęściej imieniem i nazwiskiem lub też pseudonimem, jeżeli jest on rozpoznawalny.
Dobrą praktyką jest napisanie kilku słów o sobie. Eksperci z Polskielajki.pl radzą, żeby się nie rozpisywać, a krótko napisać kim jesteśmy i jakie treści będą pojawiać się na naszym koncie.
Aktywność i regularność to podstawa
Nie mamy wielkich szans na zdobycie popularności na Instagramie, jeśli będziemy wklejać zdjęcia co kilka miesięcy. Pamiętajmy, że obserwatorzy odwiedzają nasze konto w nadziei, że znajdą na nim nowe zdjęcia i filmy. Gdy nowe treści nie będą się pojawiały, oglądalność po pewnym czasie spadnie do zera.
Warto zdawać sobie sprawę, że aktywność na Instagramie nie oznacza jedynie wklejania nowych zdjęć. Jako dodatek do zdjęć powinniśmy zamieszczać wartościowe treści. Konieczne jest również lajkowanie zdjęć innych influencerów i odpowiadanie na komentarze zamieszczane pod naszymi zdjęciami.
Promowanie swojego konta to nie grzech
Osoba pragnąca osiągnąć sukces na Instagramie musi mieć świadomość, że użytkownicy chętnie odwiedzają profile, które już są bardzo popularne. Duża ilość lajków to sygnał, że dana osoba i prezentowane przez nią treści są wartościowe. Zakup lajków i followersów może być doskonałą inwestycją na początku naszej kariery na mediach społecznościowych. Często oglądając bardzo popularnych instagramerów zazdrościmy im i zastanawiamy się co takiego w sobie mają, że ludzie tak chętnie odwiedzają ich profil. Być może odpowiedzią na to pytanie jest właśnie korzystanie z usług profesjonalnych firm, które sprzedają lajki i polubienia. Dzięki nim nie musimy zdobywać popularności „od zera”, a startujemy z wyższego pułapu.
Zwolnienie lekarskie - co warto wiedzieć?
- Szczegóły
- Kategoria: news
Niezdolności do pracy a wynagrodzenie chorobowe
Komu przysługuje zasiłek chorobowy?
Podstawą do wypłaty zasiłku chorobowego jest objęcie obowiązkowym ubezpieczeniem chorobowym. W związku z tym zasiłek ten przysługuje:
- osobom zatrudnionym na podstawie umowy o pracę;
- członkom rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub kółka rolniczego;
- osobom odbywającym zastępczą służbę wojskową;
- osób wykonującym pracę nakładczą;
- osobom wykonującym pracę na podstawie umowy agencyjnej;
- duchownym.
Kupowanie firmy
- Szczegóły
- Kategoria: news
Pewnym szybkim sposobem na rozpoczęcie swojej własnej firmy jest zakup istniejącego biznesu. W przypadku, gdy kupujesz firmę przejmujesz istniejącą markę i zazwyczaj masz klientów oraz konkretny przychód od pierwszego dnia.
Pewnym szybkim sposobem na rozpoczęcie swojej własnej firmy jest zakup istniejącego biznesu. W przypadku, gdy kupujesz firmę przejmujesz istniejącą markę i zazwyczaj masz klientów oraz konkretny przychód od pierwszego dnia.
Masz bezpośredni dostęp do zasobów takich jak pomieszczenia, dostawcy, sprzęt i produkty.
Wadą kupowania firmy jest fakt, że wymaga to dużej inwestycji. Będziesz musiał zapłacić za to, że firma już działa. Jeśli kupujesz spółkę, musisz mieć świadomość, że może mieć ona stare długi, kontrakty i tym podobne, które odziedziczysz. Powinieneś to dokładnie sprawdzić.
Warunki sektora mogą być również takie, że lepiej będzie zbudować firmę od podstaw i stworzyć nowy profil rynkowy.
Wypalenie zawodowe bez L4
- Szczegóły
- Kategoria: news
Wypalenie zawodowe bez L4
Pod koniec ub.r. media zalała fala artykułów na temat możliwości uzyskania od 2022 roku L4 z powodu tzw. wypalenia zawodowego. Jednak eksperci nie mają dobrych wiadomości. Lekarze nie powinni wystawiać od tego roku zwolnień z ww. przyczyny. I nie jest pewne, czy w ogóle zyskają taką możliwość w przyszłości. Natomiast bez względu na sytuację prawną, problem istnieje i jest dość istotny. Świadczą o tym chociażby wyniki ostatnich badań. Ponad 65% pracowników już teraz odczuwa symptomy wypalenia zawodowego. Do tego widać, że blisko połowa rodaków byłaby gotowa iść na L4 z tego powodu, gdyby tylko istniała taka możliwość. W tym kontekście eksperci ostrzegają, że problem będzie narastać. Potrzeba zatem szybkiej reakcji instytucji państwa, aby już teraz rozpocząć proces przeciwdziałania nadchodzącemu zagrożeniu, bo inaczej wkrótce staniemy przed poważnym kryzysem społecznym i gospodarczym.
Wypalenie zawodowe. Choroba ale bez L4
Jak informuje Ministerstwo Zdrowia, Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) podjęła decyzję o wpisaniu wypalenia zawodowego do Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD-11 (International Classification of Diseas) w 2019 roku. Zaczyna ona obowiązywać od 1 stycznia 2022 roku. To sprawiło, że w przestrzeni publicznej pojawił się szereg informacji, że lekarze zaczną wystawiać zwolnienia lekarskie z tego tytułu.
– Jeśli wpiszemy do wyszukiwarki internetowej tzw. wypalenie zawodowe, to zdecydowana większość artykułów mówi o tym, że od 1 stycznia 2022 roku można otrzymać L4 z tego tytułu. Powstaje chaos, bo zapewne sporo pracowników ma takie oczekiwania. W mojej ocenie, te publikacje wprowadzają ludzi w błąd. W Polsce od tego roku nie będzie jeszcze obowiązywało ICD-11. A dopiero w nim zostało umieszczone wypalenie zawodowe, ale – co istotne – nie jako choroba czy uraz, tylko pewien stan, który może powodować konieczność kontaktu ze służbą zdrowia – komentuje radca prawny Łukasz Kuczkowski z Kancelarii Raczkowski.
Sztuczna inteligencja, czy można jej zaufać?
- Szczegóły
- Kategoria: news
Co potrafi sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja mocno zmieni świat i z pewnością może uczynić go lepszym dla każdego z nas. Jednak, aby w pełni wykorzystać potencjał tej nowej technologii, musimy dołożyć wszelkich starań, aby zarówno każdy z nas oraz firmy miały do AI pełne zaufanie.
Pojawienie się sztucznej inteligencji było prawdziwym przełomem. Tak jak napędy parowe i elektryczność zapoczątkowały erę przemysłową, tak AI jest wiodącą technologią nowej ery cyfrowej. AI może pomóc firmom w lepszym i bardziej zrównoważonym rozwoju, ale jak to bywa w przypadku każdej nowej technologii, pojawiają się pytania i obawy. Zarówno eksperci, jak i opinia publiczna nie mają pewności, w jaki sposób sztuczna inteligencja podejmuje decyzje, jakie informacje wykorzystuje, na ile jest obiektywna i sprawiedliwa? Zatem w jaki sposób mierzyć i porównywać prace różnych systemów sztucznej inteligencji w tych kwestiach i jak regulować tę technologię?
W ciągu ostatnich lat firmy polegają na coraz większej liczbie decyzji podejmowanych przez AI. Na przykład w ramach wyboru talentów, przetwarzania roszczeń ubezpieczeniowych, obsługi klienta oraz innych ważnych procesów biznesowych. Jednak dla wielu firm sztuczna inteligencja to wciąż duża niewiadoma. Brakuje narzędzi oraz umiejętności, aby odpowiedzialnie nią zarządzać. Jednocześnie zarówno klienci, jak i firmy chcą móc obdarzyć tę nową technologię pełnym zaufaniem. Według badania IBM Global AI Adoption Index, 91 procent firm korzystających obecnie ze sztucznej inteligencji uważa, że podejmowanie decyzji z możliwością wyjaśnienia jest istotną cechą rozwiązań AI. W innej ankiecie czterech na pięciu respondentów stwierdziło, że etyka AI powinna być kwestią poruszaną na poziomie zarządów firm.
Odtrucie alkoholowe Warszawa - rozpoczęcie drogi do trzeźwości
- Szczegóły
- Kategoria: news
Odtruwanie jest zabiegiem medycznym, który polega na usunięciu z krwiobiegu pozostałości szkodliwych substancji, czyli toksyn. Oprócz tego choremu uzupełnia się niedobór elektrolitów
Wachlarz możliwości wywołujących powstanie uzależnienia alkoholowego jest niezwykle szeroki. Można zacząć od wymienienia stresu jako jednego z czynników, po życie pod presją, nadmierny perfekcjonizm, problemy w życiu erotycznym, a także potrzebę oderwania się od problemów i przytłaczającej rzeczywistości. Co ciekawe, niektóre osoby skłonności alkoholowe mają uwarunkowane genetycznie, inne chorują na alkoholizm ze względu na niekorzystne warunki wychowawcze i dysfunkcyjne środowisko. Uzależnienie zaburza normalne funkcjonowanie społeczne. Skutkuje pojawieniem się licznych chorób, takich jak cukrzyca, miażdżyca, zaburzenia pracy wątroby. Co więcej, niejednokrotnie alkoholicy popadają w konflikty z prawem, wpadają w długi, tracą pracę, a nawet doświadczają spadku pozycji społecznej.
Czytaj więcej: Odtrucie alkoholowe Warszawa - rozpoczęcie drogi do trzeźwości
Ranking influencerów i portali finansowych w mediach społecznościowych – Edycja 2021
- Szczegóły
- Kategoria: news
Raport Martis CONSULTING Ranking influencerów i portali finansowych w mediach społecznościowych – Edycja 2021
Dziennikarz RMF 24 liderem wśród ekspertów biznesowych na Twitterze, najbardziej aktywnym influencerem finansowym - Michał Szafrański, a ubiegłoroczni zwycięzcy na LinkedIn nie do obalenia
PKN ORLEN to najchętniej obserwowana spółka z WIG 30 na LinkedIn, jednak jej zasięgi na Twitterze są niemal dwa razy mniejsze od Orange Polska. Liderem spośród ekspertów biznesowych na platformie Twitter został Krzysztof Berenda – dziennikarz ekonomiczny RMF 24. Najbardziej aktywnym influencerem finansowym w całym Internecie jest natomiast Michał Szafrański. Money.pl wciąż odwiedza najwięcej internautów zainteresowanych finansami – to tylko niektóre z wyników drugiej edycji raportu opracowanego przez Martis CONSULTING.
Podobnie jak w pierwszej odsłonie, poza oddzielnymi portalami i blogami autorzy badania skupili się również na platformach LinkedIn, Twitter oraz YouTube. Analiza aktywności w nowych mediach objęła swoim zasięgiem 30 spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także managerów, którzy aktualnie nimi zarządzają. Kryterium decydującym o pozycji tych podmiotów w rankingu była liczba obserwujących i subskrybentów. W przypadku ekspertów prowadzących blogi finansowe oraz funkcjonujących w tym obszarze portali, decydującym czynnikiem była miesięczna liczba wyświetleń na stronie.
Czytaj więcej: Ranking influencerów i portali finansowych w mediach społecznościowych – Edycja 2021
Branża PR
- Szczegóły
- Kategoria: news
Branża PR odbudowała się po kryzysie spowodowanym pandemią. Firmy chcą się skupić na działaniach poprawiających wizerunek PR-owca
Pandemia COVID-19 zachwiała branżą public relations. PR-owcy musieli dostosować dotychczasowe strategie, narzędzia i tryb pracy do nowych potrzeb komunikacyjnych klientów. Nie dało się jednak uniknąć spadku przychodów, obniżki wynagrodzeń, a nawet zwolnień. Teraz sytuacja na rynku jest już ustabilizowana, natomiast zauważyliśmy, że w kryzysie to właśnie dobra komunikacja z otoczeniem jest firmom niezbędna. Wyzwaniami na 2022 rok będą employer branding i budowanie pozytywnego wizerunku branży. Jak mówi Sebastian Stępak, prezes Związku Firm Public Relations: – Chcielibyśmy, żeby w przyszłym roku PR nie był w jakikolwiek sposób mylony z propagandą.
Polski start-up opracował system wykorzystujący potencjał parkingów
- Szczegóły
- Kategoria: news
Polski start-up opracował system wykorzystujący potencjał parkingów. Umożliwia udostępnianie miejsc i punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Niemal połowa kierowców (44 proc.) uważa, że znalezienie miejsca parkingowego jest stresującym doświadczeniem, na którym traci się średnio cztery dni w ciągu roku. Większość miast wdraża systemy inteligentnych parkingów, te jednak nie są w stanie odpowiedzieć na coraz większe potrzeby. Problemem jest też brak ogólnomiejskich rozwiązań dla rozproszonych publicznych i prywatnych dostawców parkingów. Polski start-up Share.P opracował innowacyjny system plug and play, który digitalizuje istniejącą infrastrukturę parkingową i rozwiązuje problemy z parkowaniem samochodów i ładowaniem pojazdów elektrycznych.
Czytaj więcej: Polski start-up opracował system wykorzystujący potencjał parkingów
Akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19
- Szczegóły
- Kategoria: news
W czasie pandemii spadła akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19. Liczba dzieci niezaszczepionych przeciw odrze wzrosła najmocniej od 20 lat
W Polsce liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 sięga już prawie 31 mln, przy czym liczba osób zaszczepionych w pełni wynosi prawie 20,3 mln. Średnio co trzeci Polak w wieku od 18 do 65 lat przyznaje, że nie zamierza się zaszczepić, a większości z nich nic nie skłoni do zmiany zdania. Niechęć do szczepień przeciw COVID-19 przełożyła się także na inne szczepionki. WHO wskazuje, że na całym świecie odnotowano największy od dwóch dekad wzrost liczby dzieci niezaszczepionych przeciwko odrze. Eksperci podkreślają, że potrzebna jest edukacja, by ponownie przywrócić zaufanie do szczepień, które przecież pomogły opanować dziesiątki chorób zakaźnych i coraz częściej wykorzystywane są także w profilaktyce nowotworowej.
Czytaj więcej: Akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19