news

BankiPandemia pokazała, że polski sektor finansowy – choć sam w sobie jest postrzegany jako bardzo innowacyjny – wciąż planuje kolejne inwestycje w obszarze technologii. W horyzoncie czasowym 2021–2024 za największe wyzwania technologiczne dla branży uznawane są m.in. personalizacja usług, kwestie regulacyjne czy rozwiązania chmurowe. Co ciekawe, w konsekwencji pandemii COVID-19, skutkującej przyspieszeniem procesów digitalizacji we wszystkich branżach, banki zaczęły zaliczać do tych wyzwań także nową organizację pracy i aspekty kadrowe, a zwłaszcza pozyskanie wykwalifikowanych pracowników IT. Takie konkluzje przyniosło badanie przeprowadzone przez KIR i Accenture wśród CIO dziewięciu kluczowych banków na polskim rynku. Eksperci podkreślają też, że kondycja sektora finansowego i jego innowacyjność będą odgrywać znaczącą rolę w budowaniu konkurencyjności polskiej gospodarki po pandemii.

TikTokRośnie popularność TikToka w działaniach reklamodawców. Serwis promuje zarówno globalne, jak i małe, lokalne biznesy

Ubiegły rok, zdominowany przez pandemię i lockdown, spowodował skokowy wzrost konsumpcji treści w social mediach. Na tym trendzie skorzystał także TikTok, który króluje w globalnych zestawieniach najczęściej pobieranych aplikacji. W Europie TikTok ma już 100 mln aktywnych kont i ta liczba stale rośnie. To z kolei przekłada się na jego potencjał reklamowy, zwłaszcza że TikTok udostępnia rozwiązania, które wspierają w komunikacji z użytkownikami każdy biznes, niezależnie od branży i wielkości.

– TikTok jest dla wszystkich. Mamy bardzo zaangażowanych użytkowników, a tego potrzebuje teraz każdy biznes: szuka zaangażowania, kogoś, kto usłyszy, co biznes chce przekazać i czym się podzielić. Za to zaangażowanie odpowiada nasz algorytm, on uczy się naszego zachowania i tym samym może dostarczyć treści, które są dla nas ciekawe. Forma reklamy, która jest serwowana pomiędzy tymi treściami, tzw. infit video, jest prawie reklamą natywną. To powoduje, że zaangażowanie użytkowników i interakcja z reklamą są większe. To też daje każdemu rodzajowi biznesu większe szanse komunikacji z użytkownikami – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Sylwia Chada, General Manager w TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

Zgodnie z nową ustawą 1,8 tys. funkcjonariuszy Policji będzie się zajmować zwalczaniem cyberprzestępczości. To sześciokrotnie więcej niż obecnie

cyberprzestępczośćPolski rząd zapowiada utworzenie w strukturach Policji Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji opublikowało właśnie ustawę, która ma temu służyć. Zatrudnienie w nowej jednostce ma znaleźć niemal 2 tys. funkcjonariuszy wyszkolonych w dziedzinie wykrywania zagrożeń i zwalczania ataków cybernetycznych. To oznacza sześciokrotne zwiększenie sił, jakimi dziś dysponuje Policja. Zrekrutowanie i wyszkolenie kadr może potrwać nawet kilka lat. Tymczasem ryzyko cyberataków, również na infrastrukturę krytyczną państwa, jest coraz większe.

 Powstanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości ma na celu zbudowanie odpowiedniej ilości kadr, które będą w stanie identyfikować zagrożenia i wspierać obywateli w przeciwdziałaniu i zwalczaniu cyberprzestępstw, które dotyczą coraz większej grupy osób – informuje w rozmowie z agencją Newseria Robert Kośla, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przygotowało wspólnie z Komendą Główną Policji projekt ustawy powołującej do życia nową jednostkę. Jak wyjaśnia w Ocenie Skutków Regulacji, o potrzebie utworzenia CBZC najlepiej świadczą dane dotyczące walki z cyberzagrożeniami. W 2013 roku Policja stwierdziła 52 tys. przestępstw popełnionych w cyberprzestrzeni i z wykorzystaniem internetu, w ubiegłym roku było ich już ponad 107,5 tys. Jeszcze większy wzrost widać w liczbie wszczętych z tego powodu postępowań – w ubiegłym roku było ich prawie 54 tys., podczas gdy siedem lat temu – 18,2 tys.

główne dresówkaCzy wiesz, że podczas pandemii producenci odzieży zaczęli na masową skalę projektować odzież z dzianiny dresowej? Powodów raczej nie trzeba tłumaczyć. Sztywne koszule, marynarki, spódnice i spodnie z tkanin w domowych warunkach nie mają racji bytu. Nawet jeśli dużo rozmawiasz z ludźmi podczas konferencji video, w przerwie chcesz wygodnie rozsiąść się na swojej sofie. A później nadal wyglądać estetycznie.

Niestety marki odzieżowe, które dotąd wykorzystywały dresówkę, specjalizują się w projektowaniu ubrań sportowych. Z kolei za modne i wygodne eleganckie stylizacje trzeba słono zapłacić. Jeśli więc chcesz mieć w szafie dresową odzież biurową, najlepiej uszyj ją samodzielnie. Sprawdź tylko szybko, do czego nadadzą się dwa najbardziej popularne rodzaje dzianiny dresowej.

Spód dzianiny. Dresówka drapana i pętelka.

Po czym najłatwiej odróżnić dresówkę pętelkę od drapanej? Po spodzie materiału. Na wierzch możesz patrzeć dość długo, a różnica nadal będzie niewidoczna. Nazwa dresówki pętelki pochodzi od pętelek, które widać na lewej stronie materiału. Przypominają one oczka swetra. Jeśli nie wiesz, o co chodzi, zajrzyj do wnętrza swoich spodni dresowych.

Opiekunka NiemcyMasz dość niskich pensji opiekunek seniorów w Polsce? Nic dziwnego. Ten zawód wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Masz pod swoją opieką starszą, często schorowaną i niesamodzielną osobę. Od Twojego zachowania zależy nie tylko jej samopoczucie, ale i zdrowie. Tymczasem w naszym kraju Twoje wynagrodzenie jest na takim poziomie, że budzi wyłącznie Twój pusty śmiech. 

Podejmujesz decyzję. Chcesz zarabiać jako opiekunka w Niemczech. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na pytania, jakie możesz teraz sobie zadawać. Dzięki temu już wkrótce będziesz mogła zrealizować swoje marzenia i wyjechać do pracy za granicę bezpiecznie.

Gdzie sprawdzić, czy oferta pracy dla opiekunek w Niemczech jest legalna?

Polską firmę można sprawdzić dość łatwo. Wystarczy wejść na stronę CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) lub KRS (Krajowy Rejestr Sądowy). Jeśli przedsiębiorstwo działa legalnie, znajdziesz tam jego dane. Co jednak zrobić, gdy sprawdzasz niemiecką agencję?

Postępujesz bardzo podobnie. Wchodzisz na strony unternehmensregister.de oraz handelsregister.de. Widzisz tam swojego potencjalnego pracodawcę? To oznacza, że masz do czynienia z legalnym podmiotem.