Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

kultura

sztukaW ubiegłym roku – mimo obostrzeń sanitarnych i trudnej sytuacji gospodarczej – sprzedaż dzieł sztuki wzrosła o 30 proc. względem 2019 roku. Jak podaje serwis Artinfo.pl, rynek osiągnął rekordowy wynik 380 mln zł. Przeprowadzono 467 aukcji, wiele online, podczas których wylicytowano niemal 22 tys. obiektów. W grudniu padł rekord sprzedaży w segmencie sztuki nowoczesnej – obraz Wojciecha Fangora został wylicytowany za najwyższą w historii cenę 7,3 mln zł. – Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej – przekonuje Michał Bolka z Desy Unicum.

– Kiedy wprowadzono pierwsze obostrzenia w związku z pandemią w Polsce, rynek sztuki reagował i aukcje marcowe czy kwietniowe pokazywały, że pojawia się strach wśród klientów. Jednak domy aukcyjne wyszły naprzeciw klientom, organizując bardzo dużo aukcji online, które się sprawdziły. Z drugiej strony klienci, którzy na początku pełni obaw stwierdzili, że trudno jest w czasach tak trudnych gospodarczo inwestować w dzieła sztuki, przekonali się, że są one dobrą inwestycją i ich wartość cały czas rośnie – mówi agencji Newseria Biznes Michał Bolka.

Dane Artinfo.pl wskazują, że mimo pandemii 2020 rok okazał się dla rynku dzieł sztuki rekordowy. Wartość sprzedaży wzrosła o 85 mln zł, czyli o 30 proc. Dla porównania we wczesnych latach dwutysięcznych całoroczne obroty kształtowały się na poziomie 50–60 mln zł.

daft punkThomas Bangalter i Guy-Manuel de Homem-Christo nie wyjaśniają końca współpracy, która wyprodukowała takie hity, jak Get Lucky i One More Time

Daft Punk, francuski duet, którego estetyka science fiction i euforyczne poczucie popu zmieniły muzykę elektroniczną, rozpadł się.

Ogłosili rozpad w wideo YouTube zawierającym klip z ich filmu Electroma, z podtytułem z datami 1993-2021. Ich publicystka Kathryn Frazier potwierdziła podział na Pitchfork, ale nie rozwinęła się.

Rozpad oznacza koniec 28-letniej współpracy Thomasa Bangaltera i Guy-Manuela de Homem-Christo, który powstał w Paryżu, grając wcześniej razem w rockowym zespole Darlin. Praca tej grupy została lekceważąco opisana jako „głupi punkowy thrash” w recenzji Melody Maker, co dało parze nazwę ich następnego projektu.

musicmasterclass

Music MasterClass

Music MasterClass to program stypendialny skierowany do młodych, utalentowanych i wyrazistych muzyków, którzy chcą się rozwijać i szlifować swoją karierę pod okiem najlepszych. To doskonała okazja na zaistnienie dla tych artystów, którzy już wiele potrafią, tworzą wartościową autorską muzykę, ale wciąż napotykają różne bariery i trudno im dotrzeć do szerszej publiczności, a tym samym osiągnąć stabilną pozycję na rynku. W ramach tej inicjatywy wyłonionych zostanie pięciu stypendystów. Otrzymają oni kompleksowe wsparcie merytoryczne i mentorskie od doświadczonych autorytetów polskiej sceny muzycznej. Uczyć się będą od: Natalii Przybysz, Hani Rani, Kuby Badacha, Piotra Metza, Marka Napiórkowskiego i Adama Sztaby.

Program Music MasterClass

Program Music MasterClass Fundacji Fabryki Norblina to propozycja dla zdolnych muzyków, którzy ze swoją twórczością chcą dotrzeć do szerszej publiczności. Do udziału w nim może się zgłosić każdy pełnoletni twórca lub zespół, który nie ma na swoim koncie kontraktu bądź współpracy z profesjonalną wytwórnią muzyczną. W ramach tej inicjatywy młodzi artyści będą pracować nad własnymi utworami. Najpierw skonsultują je z fachowcami, a następnie nagrają i wyprodukują z pomocą doświadczonych producentów. Odpowiednio wydane single pojawią się m.in. na platformie muzyczno-rozrywkowej TIDAL.

– Program Music MasterClass skierowany jest do wybitnych artystów. Jedynym ograniczeniem jest u nas wiek, dopuszczamy tylko artystów pełnoletnich. I naszym zadaniem w ramach tego programu jest nagranie singla, który będziemy promować. Otoczymy naszych stypendystów opieką marketingową, a kluczem do tego wszystkiego jest praca z najlepszymi specjalistami na rynku, zarówno w branży muzycznej, czyli trochę bardziej technicznej, jak i z mistrzami, którzy są już artystami z dużym bagażem i z dużym doświadczeniem scenicznym – mówi agencji Newseria Lifestyle Patrycja Słomczyńska, skrzypaczka, członek zarządu Fundacji Fabryki Norblina i pomysłodawczyni programu.