Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

news

Co to jest Bitcoin?

bitcoinBitcoin to pierwsza zdecentralizowana waluta cyfrowa, którą można przesyłać od jednej osoby do drugiej bez banku centralnego. Został wynaleziony w 2009 roku przez osobę lub grupę ludzi pod pseudonimem Satoshi Nakamoto. Bitcoin to system peer-to-peer, co oznacza, że transakcje odbywają się między użytkownikami bezpośrednio, bez pośrednika. Transakcje te są weryfikowane przez węzły sieciowe i rejestrowane w publicznej rozproszonej księdze zwanej łańcuchem bloków.

Wzrost sławy Bitcoina

Bitcoin to kryptowaluta używana jako rodzaj waluty internetowej. Wartość bitcoina wahała się w przeszłości, ale ostatnio ma tendencję wzrostową, przekraczając 7000 USD w listopadzie 2017 r. . W styczniu 2018 roku jeden bitcoin był wart około 15 000 dolarów. Jednak ze względu na zwiększone zainteresowanie walutą i późniejszy wzrost liczby transakcji dokonywanych przy użyciu Bitcoina, stało się to trudniejsze do zdobycia i wiele osób szuka sposobów na zainwestowanie pieniędzy w Bitcoin. Zarabianie pieniędzy na Bitcoin: czy to możliwe? Jak mogę kupić Bitcoina? Najłatwiejszym sposobem na zakup Bitcoina jest karta kredytowa. PayPal i Western Union to również opcje zakupu kryptowaluty. Istnieje również wiele giełd, z których możesz wymienić swoje pieniądze na Bitcoin, ale proces będzie dłuższy i bardziej skomplikowany niż kupowanie go za pomocą karty kredytowej lub PayPal.

Wzrost wydobycia bitcoinów

Wydobywanie bitcoinów to proces dodawania rekordów transakcji do publicznej księgi bitcoin z przeszłymi transakcjami. Ta księga przeszłych transakcji nazywa się łańcuchem bloków. Blockchain służy do potwierdzania transakcji z pozostałą częścią sieci, które miały miejsce. Węzły Bitcoin wykorzystują łańcuch bloków do odróżnienia legalnych transakcji Bitcoin od prób ponownego wydania monet, które zostały już wydane gdzie indziej.

Wydobywanie bitcoinów to zdecentralizowany proces obliczeniowy, który odbywa się w środowisku, w którym uczestnicy wnoszą swoją moc obliczeniową, a także rywalizują o nagrody w celu walidacji bloków i tworzenia nowych bitcoinów.

Górnicy bitcoinów są nagradzani stałą liczbą bitcoinów za każdy rozwiązany blok, plus wszelkie opłaty transakcyjne uiszczane przez użytkowników wysyłających te konkretne płatności przez sieć; umożliwia to górnikom bitcoin (i innym uczestnikom) zarabianie nowych bitcoinów bez konieczności inwestowania

Upadek Bitcoina od Grace

Bitcoin to kryptowaluta, która istnieje od 2009 roku. Była to pierwsza zdecentralizowana waluta cyfrowa, co oznacza, że nie była kontrolowana przez żaden bank ani rząd. Bitcoin od kilku lat stale zyskuje na wartości, ale ostatnio uległ awarii i stracił 50% swojej wartości w ciągu jednego dnia.

Awaria została spowodowana przez niektórych inwestorów, którzy zaczęli sprzedawać swoje bitcoiny, aby kupić inne kryptowaluty, których wartość rosła. Wywołało to efekt domina i doprowadziło do tego, że więcej osób sprzedało swoje bitcoiny, co spowodowało, że cena spadła jeszcze bardziej.

Katastrofa nie jest jednak tak zła, jak niektórzy przewidywali. Wygląda na to, że bitcoin wyzdrowieje po tej awarii i będzie dalej rósł.

blockchainBanki szukają nowych zastosowań dla technologii blockchain. W przyszłości na jej bazie mógłby powstać zupełnie nowy system płatniczy

 

Prace nad wykorzystaniem technologii blockchain w sektorze finansowym trwają już od kilku lat. Ocenia się, że w przyszłości na jej bazie powstanie zupełnie nowy system płatniczy. Na razie jednak ma ona zastosowanie głównie w obszarze bezpiecznej wymiany informacji, cyfrowych płatności i kryptowalut. Nad nowymi rozwiązaniami bazującymi na tej technologii pracują jednak zarówno start-upy, fintechy, jak i globalne korporacje oraz duże banki. – Technologia blockchain pozwala nam archiwizować i udostępniać dokumenty na trwałym nośniku. Obserwujemy również nowe trendy związane z jej innymi zastosowaniami, np. tokenizacją aktywów czy stablecoin – mówi Karol Szymański, ekspert PKO Banku Polskiego.

Inwestycja w zabytekZakup zabytkowej nieruchomości

Zakup zabytkowej nieruchomości to nie lada wyzwanie dla inwestorów. Wszelkie działania przy obiekcie muszą odbywać się pod ścisłą kontrolą Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a ich restauracja może się okazać finansową studnią bez dna. Inwestujący w tego typu obiekty mogą jednak skorzystać z pewnych przywilejów, a atrakcyjność zabytkowych budynków zawsze rodzi zainteresowanie i popyt. Co na temat inwestowania w zabytki twierdzą eksperci?

Co jest zabytkiem?

Wszelkie kwestie związane z nieruchomościami zabytkowymi zostały dookreślone w Ustawie o ochronie i opiece nad zabytkami z 23 lipca 2003 r. W myśl jej zapisów, zabytek to nieruchomość[..]ich części lub stanowiące świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia, których zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na posiadaną wartość historyczną, artystyczną lub naukową.

Nieruchomości o charakterze zabytkowym mogą, ale nie zawsze są uwzględnione w Rejestrze Zabytków lub w Gminnej Ewidencji Zabytków. Mogą jednak zostać na nią wpisane z urzędu lub na wniosek ich właściciela. Zabytki nieruchome to całe spektrum nieruchomości, obejmujące: domy, kamienice, mieszkania, pałace, dwory, zamki, kościoły, folwarki, spichlerze czy chociażby obiekty poindustrialne . Trudne do określenia jest, ile dokładnie mamy na terenie Polski zabytków nieruchomych, ale według szacunków może ich być nawet ponad 120 tys.

Co to jest EuroJackpot i jak to działa?EuroJackpot

Eurojackpot to gra loteryjna rozgrywana w dziewięciu krajach europejskich. Jest to jedna z największych na świecie gier z jackpotem.

Eurojackpot został uruchomiony w lutym 2012 roku i od tego czasu jest rozgrywany w każdą środę i sobotę. Pierwsze losowanie odbyło się 24 lutego 2012 r., a jackpot wyniósł 17 milionów euro (14 milionów funtów).

Gra została stworzona przez konsorcjum kierowane przez holenderską firmę Novamedia, która jest również właścicielem praw do gry.

Losowania Eurojackpot odbywają się w Helsinkach w Finlandii przy użyciu dwóch różnych maszyn: po jednej dla każdego poziomu nagrody głównej.

ulotkaChoć współczesna reklama w dużej mierze przeniosła się do Internetu, błędne byłoby założenie, że tradycyjne formy promocji odeszły do lamusa. Wręcz przeciwnie - mają się świetnie i nic nie wskazuje, aby papierowa reklama miała przestać być aktualna. Aby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał materiałów takich jak ulotki, trzeba co nieco wiedzieć na ich temat. Należy również poprawnie zidentyfikować grupę docelową oraz określić cele kampanii reklamowej. Jakie zatem korzyści może przynieść firmie ulotka reklamowa i kiedy warto stosować tę formę promocji?