Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

platforma komunikacyjna w firmieProblemy z komunikacją wewnątrz przedsiębiorstwa są wyjątkowo frustrujące, ponieważ niosą ze sobą szereg poważnych problemów. Nie tylko powodują opóźnienia i błędy, ale też narażają firmę na straty finansowe oraz obniżają morale w zespole. To wystarczające powody, aby ich nie bagatelizować i im zaradzić. Najlepszym sposobem na to jest wdrożenie w firmie platformy komunikacyjnej, czyli cyfrowego narzędzia do szybkiej wymiany informacji, dokumentów oraz rozmów wewnątrz zespołu. Jak wybrać odpowiednią platformę, która na pewno sprawdzi się w Twojej organizacji? Oto najważniejsze kryteria, jakimi warto się kierować.

 

 

Dostępność

Dobra platforma komunikacyjna to taka, którą możesz wdrożyć w firmie praktycznie od ręki, bez konieczności inwestowania w drogie rozwiązania informatyczne. Wielu przedsiębiorców właśnie tego się obawia – mają wizję wprowadzenia rewolucji w firmie, która początkowo przyniesie wyłącznie chaos. Dlatego warto poszukać narzędzia, które wykorzystuje rozwiązania już dostępne dla każdego pracownika, czyli przede wszystkim urządzenia mobilne.

Przykładem takiej platformy komunikacyjnej jest aplikacja mobilna Blue Colibri App. To unikalne narzędzie wprowadzone na polski rynek w celu zapewnienia organizacjom dostępu do skutecznego i bezproblemowego we wdrożeniu rozwiązania do zarządzania zespołem i sprawnego delegowania zadań. Szczegóły sprawdzisz na stronie https://bluecolibriapp.pl/.

W kontekście dostępności platformy komunikacyjnej warto jeszcze wspomnieć o tym, że powinna być ona do dyspozycji pracowników z dowolnego miejsca na świecie, gdzie można korzystać z Internetu. Jest to bardzo ważne kryterium w dobie upowszechnienia się pracy zdalnej.

Łatwa obsługa

Nie ma mowy o rozwiązaniu problemów z komunikacją wewnątrz firmy, jeśli pracownicy nie będą chcieli korzystać z udostępnionego im narzędzia z powodu wysokiego poziomu jego skomplikowania. Mało kto ma przecież czas, aby godzinami uczyć się obsługi platformy, która w dodatku jest nieintuicyjna i na dłuższą metę bardzo irytująca.

Ten problem nie występuje w przypadku wspomnianej wyżej aplikacji Blue Colibri App, która daje dostęp do firmowej sieci wewnętrznej na wyciągnięcie kciuka, z poziomu własnego urządzenia mobilnego. Jest bardzo łatwa w obsłudze, funkcjonalna i zbudowana zgodnie z najlepszymi standardami UX.

Dobra platforma komunikacyjna musi oferować wiele funkcji

Decydując się na wdrożenie takiego rozwiązania w firmie warto zadbać o to, aby postawić na platformę komunikacyjną z prawdziwego zdarzenia. Nie może to być po prostu biznesowo opakowany odpowiednik komunikatora internetowego. Zwróć uwagę na to, czy dana aplikacja oferuje dostęp do takich funkcji, jak:

  • szybkie delegowanie zadań i wysyłanie powiadomień,
  • baza dokumentów firmowych,
  • tworzenie grup dyskusyjnych,
  • zbieranie feedbacku od pracowników,
  • prowadzenie kalendarza, który aktualizuje się po każdym dodaniu zadania dla pracownika,
  • udostępnianie materiałów szkoleniowych,
  • lista kontaktów, dzięki czemu pracownicy przestaną ciągle angażować przełożonych w przekazywanie numerów telefonów czy adresów mailowych do poszczególnych osób w firmie.

Znasz już kryteria, jakie musi spełniać dobra platforma komunikacyjna dla firmy. Czy jednak wiesz, jak wykorzystać takie narzędzie w Twojej organizacji? Kilka praktycznych wskazówek znajdziesz w artykule na stronie https://bluecolibriapp.pl/blog/2021/09/30/platforma-komunikacyjna-dla-pracownikow-jak-mozesz-ja-wykorzystac-w-twojej-firmie/.