Z pierwszej strony halonews.pl
Prowadzenia własnego biznesu
- Szczegóły
- Kategoria: news
60 proc. Polaków uważa się za przygotowanych do prowadzenia własnego biznesu. Szukają jednak możliwości zwiększania swoich kompetencji
Chociaż blisko dwie trzecie Polaków uważa, że założenie firmy w naszym kraju jest proste, nie przekłada się to na intencje przedsiębiorcze, które z roku na rok słabną – wynika z raportu PARP „Global Entrepreneurship Monitor”. Dla wielu barierą jest strach przed porażką i niewiara we własne umiejętności, ale też obawa przed biurokracją i zmieniającymi się przepisami, które stanowią duże wyzwanie dla firm, szczególnie z sektora MŚP. Dlatego tak duże jest ich zainteresowanie wszelkiego rodzaju inicjatywami edukacyjnymi. Aby wesprzeć przedsiębiorców PARP oraz Ministerstwo Rozwoju i Technologii, już po raz kolejny zorganizowali cykl wideokonferencji zatytułowanych „Idea rozwoju Twojego biznesu”. Ich celem jest przybliżenie przedsiębiorcom najbardziej aktualnych tematów związanych z prowadzeniem firmy, w tym nowych rozwiązań i regulacji prawnych.
Czym jest marketing cyfrowy i dlaczego jest potrzebny?
- Szczegóły
- Kategoria: news
Przedsiębiorstwa wykorzystują każde możliwe narzędzie promocyjne, aby zwiększyć sprzedaż, przyciągnąć ruch na stronę i zatrzymać klientów.
Na przykład stosują reklamę kontekstową, tworzą tematyczne grupy na portalach społecznościowych czy rozdają kody promocyjne.
To wszystko są narzędzia marketingu cyfrowego. Powiemy Ci, czym jest, jakie są rodzaje i obszary promocji cyfrowej oraz jak zbudować strategię marketingową za pomocą Google Ads.
Reklama internetowa — definicja marketingu cyfrowego
Digital-marketing to sposób na promocję produktów i usług b2c i b2b z wykorzystaniem metod cyfrowych oraz komunikację z konsumentami za pomocą najbardziej popularnych i wygodnych kanałów internetowych. Niektóre z tych narzędzi marketingowych to strona internetowa, reklama kontekstowa, e-mail marketing i społecznościowe media.
Czytaj więcej: Czym jest marketing cyfrowy i dlaczego jest potrzebny?
Sprzedaż żywności roślinnej
- Szczegóły
- Kategoria: news
Sprzedaż żywności roślinnej rośnie dużo szybciej niż tradycyjnego nabiału czy mięsa. Ten segment jest bardziej odporny na wzrost cen
Już około 3,2 mln Polaków w ogóle nie je mięsa, a duża część konsumentów ogranicza jego spożycie. To zaś przekłada się na rosnącą popularność roślinnych zamienników mięsa i nabiału, po które sięga już ok. 6 mln polskich gospodarstw domowych. Rozwojowi tego rynku sprzyja fakt, że ceny tradycyjnych produktów i ich roślinnych zamienników powoli się wyrównują, a dodatkowo ta druga grupa produktów jest bardziej odporna na wzrost cen.
– Rynek żywności roślinnej rośnie w dość dynamicznym tempie, zwłaszcza porównując go do produktów tradycyjnych. W przypadku alternatyw nabiału mówimy nawet o 40-proc. wzroście wolumenu sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. Natomiast dane GfK Polonia wskazują, że rynek alternatyw mięsa, który jest najbardziej rozwijającym się segmentem, podwoił swoją wartość w ciągu ostatniego roku. To pokazuje, jak duży potencjał biznesowy ma kategoria produktów roślinnych – mówi agencji Newseria Biznes Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w RoślinnieJemy.
Spowolnienie gospodarcze
- Szczegóły
- Kategoria: news
Banki przygotowują się na globalne spowolnienie gospodarcze. Spodziewają się zwiększonego zapotrzebowania firm na kapitał obrotowy
Na funkcjonowanie biznesu negatywnie przekłada się inflacja, zwłaszcza w segmentach energetycznym i spożywczym, podbita przez COVID-19 i wojnę za naszą wschodnią granicą oraz związane z tym problemy z łańcuchami dostaw. Na globalne spowolnienie gospodarcze przygotowują się banki, które spodziewają się zwiększonego zapotrzebowania firm na kapitał obrotowy. – Jako Polska, jako gospodarka powinniśmy się zachowywać elastycznie i starać się wykorzystać obecną sytuację – mówi Jerzy Kwieciński, wiceprezes Banku Pekao SA. Pozytywny impuls dla polskiego biznesu może stanowić proces odbudowy ukraińskiej gospodarki.
Od czego zacząć planowanie wesela, aby ze wszystkim zdążyć?
- Szczegóły
- Kategoria: news
Poniższa oś czasu ma pomóc w uporządkowaniu zadań we właściwej kolejności. Powinna być podstawą twoich działań. To wyjaśnia, co robić krok po kroku.
Ramy czasowe są podane, aby mniej więcej wiedzieć, o jakich ramach czasowych mówimy. Nie oznacza to, że nie możesz wykonać każdego podpunktu w innej kolejności. Jeśli po prostu masz okazję i okazję zrobić coś szybciej. Uważaj jednak na opóźnienia.
Okazuje się, że nie wszystko da się zrobić w krótkim terminie. Organizując wesela i wesela, ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest zamieszanie i niepotrzebny stres. Wstęp się skończył, wtedy możemy zacząć. Idź do pracy.
Czytaj więcej: Od czego zacząć planowanie wesela, aby ze wszystkim zdążyć?
Rynek kredytów hipotecznych
- Szczegóły
- Kategoria: news
Rynek kredytów hipotecznych w coraz większym kryzysie. Banki walczą o klientów posiadających zdolność kredytową
Kilka ostatnich miesięcy było najgorszym okresem na rynku kredytów hipotecznych od wielu lat. Podwyżki stóp procentowych i rekomendacje KNF-u spowodowały, że hipoteki stały się dostępne tylko dla nielicznych, a część klientów boi się zaciągać takie zobowiązanie w obecnym, niepewnym otoczeniu gospodarczym. – W kolejnych kwartałach wciąż będziemy odnotowywać zdecydowanie niższą sprzedaż – prognozuje Rafał Litwińczuk, wiceprezes Alior Banku, który chce przełamać niekorzystny trend nową ofertą dla tych, którzy nie zrezygnowali z planów zakupu własnego M. Klienci, którzy będą chcieli zaciągnąć kredyt hipoteczny w Alior Banku, będą mogli skorzystać z oferty bez prowizji i bez marży w pierwszym roku jego spłaty.
Większość Polaków styka się z fake newsami
- Szczegóły
- Kategoria: news
Większość Polaków styka się z fake newsami, ale korzysta z niepewnych źródeł informacji. Potrzebna jest edukacja na temat dezinformacji od najmłodszych lat
Ponad 80 proc. Polaków przyznaje, że miało kontakt z dezinformacją i fałszywymi newsami. Mimo to większość z nas korzysta ze źródeł informacji obarczonych największym ryzykiem zafałszowania – wynika z badania Fundacji Digital Poland. Szczególnie narażoną grupą jest młodzież, która czerpie wiedzę przede wszystkim z mediów społecznościowych. Zdaniem ekspertów należy zadbać o włączenie do podstaw programowych zajęć szerzących wiedzę o tym, jak weryfikować informacje. Potrzebne są też regulacje prawne, które ochronią odbiorców treści.
W czasach wysokiej inflacji
- Szczegóły
- Kategoria: news
W czasach wysokiej inflacji Polacy skłonni są do podejmowania większego ryzyka w inwestycjach. Szansa na wyższe zyski kosztem bezpieczeństwa
Najszybszy od niemal 26 lat wzrost cen powoduje, że zgromadzone przez konsumentów oszczędności w szybkim tempie tracą na realnej wartości. Bezpieczne inwestycje, takie jak lokaty bankowe czy obligacje detaliczne, nie rekompensują tego ubytku, ceny nieruchomości i trudności w otrzymaniu kredytu są natomiast zaporą dla wielu, których nie stać na zakup mieszkania czy działki za gotówkę. W tej sytuacji Polacy coraz chętniej sięgają po inwestycje alternatywne, bardziej ryzykowne, ale z szansą na lepszą ochronę kapitału.
Horoskop biznesowy
- Szczegóły
- Kategoria: news
Każdemu ze znaków zodiaku przypisuje się nieco inne cechy charakteru i skłonności. To, jaki mamy znak zodiaku wpływa również na nasz temperament oraz na nasze predyspozycje. Jak się okazuje, niektóre znaki mają więcej szczęścia w miłości, a inne w finansach. Warto byłoby zatem nieco bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu.
BARAN
Baranom nie przypisuje się raczej jakiegoś wielkiego szczęścia w finansach. Mało tego! Zodiakalne Barany mają skłonności do dokonywania nieudanych inwestycji. Nierzadko wydają również pieniądze, nie zważając na to, że ich oszczędności niebezpiecznie topnieją. Dobrze byłoby zatem, gdyby zodiakalne Barany nauczyły się nieco panować nad chęcią dokonywania nowych zakupów. Jeżeli chodzi zaś o uczucia, sprawa ma się nieco lepiej. Barany mają szansę na stosunkowo szybkie znalezienie wielkiej miłości. To, czy jednak utrzymają swój związek, zależy w dużej mierze od tego, czy będą panować nad swoją chwiejnością emocjonalną.
Z powodu inflacji kupujemy więcej tanich wędlin, chleba i margaryny
- Szczegóły
- Kategoria: news
Katarzyna Bosacka: Z powodu inflacji kupujemy więcej tanich wędlin, chleba i margaryny, a coraz mniej mięsa, chleba na zakwasie czy masła. Coraz rzadziej jadamy też na mieście
Zdaniem dziennikarki inflacja i wysokie ceny spowodują to, o co od lat walczą specjaliści do spraw żywienia, WHO i ekolodzy – Polacy będą jeść mniej mięsa. I choć wielu z nich jest tradycjonalistami i nie wyobraża sobie niedzieli bez schabowego, to już w pozostałe dni tygodnia może się skusić albo na tańsze zamienniki, albo na zupełnie inne produkty. Katarzyna Bosacka przestrzega jednak przed kupowaniem mięsa niskiej jakości i zachęca do tego, by umiejętnie komponować je z innymi składnikami. Wtedy nie odczuje tego ani nasz portfel, ani żołądek.
Czytaj więcej: Z powodu inflacji kupujemy więcej tanich wędlin, chleba i margaryny