Z pierwszej strony halonews.pl
Ranking influencerów i portali finansowych w mediach społecznościowych – Edycja 2021
- Szczegóły
- Kategoria: news
Raport Martis CONSULTING Ranking influencerów i portali finansowych w mediach społecznościowych – Edycja 2021
Dziennikarz RMF 24 liderem wśród ekspertów biznesowych na Twitterze, najbardziej aktywnym influencerem finansowym - Michał Szafrański, a ubiegłoroczni zwycięzcy na LinkedIn nie do obalenia
PKN ORLEN to najchętniej obserwowana spółka z WIG 30 na LinkedIn, jednak jej zasięgi na Twitterze są niemal dwa razy mniejsze od Orange Polska. Liderem spośród ekspertów biznesowych na platformie Twitter został Krzysztof Berenda – dziennikarz ekonomiczny RMF 24. Najbardziej aktywnym influencerem finansowym w całym Internecie jest natomiast Michał Szafrański. Money.pl wciąż odwiedza najwięcej internautów zainteresowanych finansami – to tylko niektóre z wyników drugiej edycji raportu opracowanego przez Martis CONSULTING.
Podobnie jak w pierwszej odsłonie, poza oddzielnymi portalami i blogami autorzy badania skupili się również na platformach LinkedIn, Twitter oraz YouTube. Analiza aktywności w nowych mediach objęła swoim zasięgiem 30 spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także managerów, którzy aktualnie nimi zarządzają. Kryterium decydującym o pozycji tych podmiotów w rankingu była liczba obserwujących i subskrybentów. W przypadku ekspertów prowadzących blogi finansowe oraz funkcjonujących w tym obszarze portali, decydującym czynnikiem była miesięczna liczba wyświetleń na stronie.
Czytaj więcej: Ranking influencerów i portali finansowych w mediach społecznościowych – Edycja 2021
Branża PR
- Szczegóły
- Kategoria: news
Branża PR odbudowała się po kryzysie spowodowanym pandemią. Firmy chcą się skupić na działaniach poprawiających wizerunek PR-owca
Pandemia COVID-19 zachwiała branżą public relations. PR-owcy musieli dostosować dotychczasowe strategie, narzędzia i tryb pracy do nowych potrzeb komunikacyjnych klientów. Nie dało się jednak uniknąć spadku przychodów, obniżki wynagrodzeń, a nawet zwolnień. Teraz sytuacja na rynku jest już ustabilizowana, natomiast zauważyliśmy, że w kryzysie to właśnie dobra komunikacja z otoczeniem jest firmom niezbędna. Wyzwaniami na 2022 rok będą employer branding i budowanie pozytywnego wizerunku branży. Jak mówi Sebastian Stępak, prezes Związku Firm Public Relations: – Chcielibyśmy, żeby w przyszłym roku PR nie był w jakikolwiek sposób mylony z propagandą.
Polski start-up opracował system wykorzystujący potencjał parkingów
- Szczegóły
- Kategoria: news
Polski start-up opracował system wykorzystujący potencjał parkingów. Umożliwia udostępnianie miejsc i punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Niemal połowa kierowców (44 proc.) uważa, że znalezienie miejsca parkingowego jest stresującym doświadczeniem, na którym traci się średnio cztery dni w ciągu roku. Większość miast wdraża systemy inteligentnych parkingów, te jednak nie są w stanie odpowiedzieć na coraz większe potrzeby. Problemem jest też brak ogólnomiejskich rozwiązań dla rozproszonych publicznych i prywatnych dostawców parkingów. Polski start-up Share.P opracował innowacyjny system plug and play, który digitalizuje istniejącą infrastrukturę parkingową i rozwiązuje problemy z parkowaniem samochodów i ładowaniem pojazdów elektrycznych.
Czytaj więcej: Polski start-up opracował system wykorzystujący potencjał parkingów
Akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19
- Szczegóły
- Kategoria: news
W czasie pandemii spadła akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19. Liczba dzieci niezaszczepionych przeciw odrze wzrosła najmocniej od 20 lat
W Polsce liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 sięga już prawie 31 mln, przy czym liczba osób zaszczepionych w pełni wynosi prawie 20,3 mln. Średnio co trzeci Polak w wieku od 18 do 65 lat przyznaje, że nie zamierza się zaszczepić, a większości z nich nic nie skłoni do zmiany zdania. Niechęć do szczepień przeciw COVID-19 przełożyła się także na inne szczepionki. WHO wskazuje, że na całym świecie odnotowano największy od dwóch dekad wzrost liczby dzieci niezaszczepionych przeciwko odrze. Eksperci podkreślają, że potrzebna jest edukacja, by ponownie przywrócić zaufanie do szczepień, które przecież pomogły opanować dziesiątki chorób zakaźnych i coraz częściej wykorzystywane są także w profilaktyce nowotworowej.
Czytaj więcej: Akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19
Automatyzacja pracy
- Szczegóły
- Kategoria: news
Automatyzacja pracy
Czy pracownicy chcą automatyzacji w swojej pracy? Z raportu Automation Pulse wynika, że zdecydowanie tak. Czy wiedzą, na czym polegać ma robotyzacja? Większość (75%) uważa że wie, ale zapytani o szczegóły najczęściej powielają popularne stereotypy, jak np. ten, że technologia istnieje wyłącznie po to, aby zastąpić ludzi.
Rewolucja robotów rzekomo czai się tuż za rogiem, a maszyny i algorytmy tylko czekają, żeby zająć miejsce ludzi. Skąd bierze się takie przeświadczenie? Jak się okazuje, z niewiedzy. 75% respondentów biorących udział w badaniu Automation Pulse uważa, że wie, czym jest automatyzacja. Jednak, gdy poproszono ich o zdefiniowanie tego pojęcia, 55% zrobiło to błędnie, powielając popularne stereotypy, jak np. ten, że technologia istnieje wyłącznie po to, aby zastąpić ludzi. Tak uważa jedna szósta (17%) pytanych.
- Różne odpowiedzi, mylenie pojęć, bądź kompletnie nietrafione tezy wskazują na jedno: w kontekście automatyzacji potrzebna jest edukacja. - uważa Michał Nowak, Analityk Biznesowy z BPSC, firmy, która jest dostawcą zaawansowanego oprogramowania dla biznesu. Jak zaznacza ekspert z katowickiej spółki technologicznej, potrzebne są szkolenia i angażowanie pracowników — Cyfrowa transformacja, bo to ona jest nierozerwalnie związana z automatyzacją, to nie tylko zmiana technologiczna, ale także kulturowa i organizacyjna. Żeby pracownicy nie bali się zmiany, muszą wcześniej dowiedzieć się, co ich czeka, jakie są scenariusze na przyszłość. — kończy Michał Nowak.
Ceny nieruchomości rosną, a popyt nie słabnie
- Szczegóły
- Kategoria: news
Ceny nieruchomości w 2022?
Rok 2022 nie przyniesie dużych zmian na rynku nieruchomości, chociaż wielu liczyło na to, że pandemia spowoduje spadek cen. Jest wręcz odwrotnie. Ludzie w dalszym ciągu będą chętnie inwestować, popyt na mieszkania i domy nie osłabnie, a ceny wciąż będą rosły.
W 2022 roku najprawdopodobniej nie zmieni się wiele względem tego, co widzimy już dzisiaj. Z danych NBP wynika, że mieszkania na rynku pierwotnym podrożały o ponad 2%, a na rynku wtórnym aż o 5,2%. Wszystko to w przeciągu ostatniego kwartału i wiele wskazuje na to, że podwyżki cen będą jeszcze większe.
Inwestycja w nieruchomości
Podsumowując 2021 rok, nieruchomości cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Nie brakowało chętnych na zakup mieszkań i domów, poprawiła się również sytuacja na rynku wynajmu, który przez pewien okres mocno cierpiał ze względu na pandemię. W wielu przypadkach inwestycje były podyktowane chęcią ochrony kapitału. - Główny Urząd Statystyczny podaje, że obecnie inflacja jest na poziomie 6,8%. Jednak każdy z nas, konsumentów, obserwuje, że ten wzrost jest znacznie większy, a ceny zdecydowanie poszły w górę. Inwestycja w nieruchomości to dla wielu osób jeden z najlepszych sposobów na ochronę własnego kapitału, stąd też obserwujemy duże zainteresowanie domami i mieszkaniami. - komentuje Marcin Kuryło, ekspert Horyzontu Inwestycji.
Czytaj więcej: Ceny nieruchomości rosną, a popyt nie słabnie
Jak urządzić święta w stylu boho?
- Szczegóły
- Kategoria: news
Początek grudnia to ostatni dzwonek na przemyślenie, jakie bożonarodzeniowe dekoracje zaprosi się do domu. Te najmodniejsze w ostatnich sezonach nawiązują do stylu british, boho, skandynawskiego, glamour. Kolekcje utrzymane w tym designie zawierają zarówno ozdoby choinkowe np. bombki, światełka, łańcuchy, jak i te na drzwi, okna, gzymsy kominków. Dekoracje kolorowe, w intensywnych barwach, a zarazem zabawne pojawiają się w kolekcjach boho. Jak je wykorzystać do udekorowania domu i choinki?
Jakie są święta w stylu boho?
Boho to jeden z popularniejszych stylów w aranżacji wnętrz. Wyróżnia się on kolorami, swobodą, przytulnością i radością. Nic więc dziwnego, że idealnie oddaje on klimat bożonarodzeniowej radości i jego rodzinnej atmosfery. Święta boho są radosne, wesołe, przytulne i kolorowe. Daleko im do eleganckiego glamour, czy minimalizmu stylu nowoczesnego. Bombki czy ozdoby czerpią inspiracje natomiast z tradycji i folkloru. Wykonywane są one z naturalnych materiałów i utrzymane zazwyczaj w intensywnych, a nawet szalonych kolorach. W Miloo Home dostępne są też bombki, ozdoby i dekoracje w wydaniu new boho, czyli tym nawiązującym do designu skandynawskiego. Są one mniej delikatniejsze i subtelniejsze, często w kolorach ziemi lub złota.
Kosmetyki konopne w leczeniu dolegliwości skórnych
- Szczegóły
- Kategoria: news
Dolegliwości skórne to problem, z którym boryka się sporo osób w różnym wieku. Niektórzy narzekają na podrażnienia i suchość. Z kolei inni cierpią z powodu łuszczycy, łojotokowego zapalenia skóry czy trądziku. Tradycyjne preparaty często okazują się nieskuteczne. Dlatego warto zwrócić uwagę na kosmetyki konopne, które mają potwierdzone właściwości łagodzenia objawów egzemy i stanów zapalnych.
Skuteczna pomoc dla trądzikowej i podrażnionej skóry
Kluczowym składnikiem kosmetyków konopnych jest wysokiej jakości olej konopny pozyskiwany z konopi siewnych. To wyjątkowo bogate źródło ważnych dla zdrowej cery nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin, minerałów oraz innych aktywnych substancji biologicznych. Systematyczne stosowanie preparatów zawierających olej konopny wykazuje niezwykle dobroczynny wpływ na skórę. To przede wszystkim:
- regulacja produkcji sebum – jego nadmiar skutkuje przetłuszczeniem skóry, zatykaniem porów, a także pojawieniem się zmian trądzikowych,
- redukowanie stanów zapalnych – kosmetyki konopne nie dopuszczają do zbyt dużego wytwarzania cytokin o charakterze prozapalnym,
- neutralizowanie wolnych rodników – dzięki temu lepiej funkcjonuje naturalna bariera skórna,
- działanie nawilżające – maści, kremy i balsamy konopne zapobiegają wysuszeniu skóry.
Kosmetyki z konopi nadają się praktycznie do każdego typu skóry. Z ich dobroczynnego wpływu skorzystają osoby z cerą suchą, tłustą, wrażliwą i skłonną do zmian alergicznych. Dobrze też działają na wygląd dłoni, paznokci oraz włosów. Można je wykorzystać nawet w pielęgnacji wyjątkowo delikatnej skóry dzieci, szczególnie przy odparzeniach.
Czytaj więcej: Kosmetyki konopne w leczeniu dolegliwości skórnych
Ponad 90 proc. spraw frankowych kończy się wygraną kredytobiorcy
- Szczegóły
- Kategoria: news
Ponad 90 proc. spraw frankowych kończy się wygraną kredytobiorcy. W tym roku do sądów trafia rekordowa liczba takich spraw
Kredyty we frankach wciąż spłaca ponad 700 tys. Polaków. Coraz więcej z nich decyduje się na proces z bankiem. 2021 rok jest pod tym względem rekordowy, tylko w I półroczu br. do sądów zostało skierowanych ponad 30 tys. takich spraw. Dla porównania w całym ubiegłym roku ich liczba wyniosła ok. 32 tys. – Rozstrzygnięcia są korzystne dla kredytobiorców. Od wyroku TSUE widać wyraźnie, że statystyki przemawiają na ich korzyść. W tym roku około 90–93 proc. spraw kończy się rozstrzygnięciem korzystnym dla kredytobiorców. Widać też wyraźne ukierunkowanie sądów powszechnych w stronę stwierdzania nieważności takich umów – mówi radca prawny Wojciech Bochenek.
– TSUE po raz kolejny zajął się sprawą polskich kredytów frankowych i 18 listopada br. wydał korzystny dla kredytobiorców wyrok. Jest to odpowiedź na zapytanie polskiego sądu, który zapytał TSUE, czy postanowienie umowne wskazujące, jak jest ustalany kurs walut, musi być napisane prostym i zrozumiałym językiem. Trybunał wskazał jednoznacznie, że ten zapis musi być prosty, zrozumiały i dający konsumentowi możliwość odniesienia, jak ten kurs jest ustalany. Co istotne, umowy frankowe takiej możliwości nie dają, te zapisy są niejasne i nieprecyzyjne – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Bochenek, radca prawny z Kancelarii Radców Prawnych Bochenek i Wspólnicy.
Czytaj więcej: Ponad 90 proc. spraw frankowych kończy się wygraną kredytobiorcy
Wysokość emerytur z ZUS będzie spadać
- Szczegóły
- Kategoria: news
Wysokość emerytur z ZUS będzie spadać. To może skłonić Polaków do oszczędzania w programach emerytalnych oferowanych przez pracodawców
Niekorzystne tendencje demograficzne powodują, że świadczenia emerytalne będą coraz niższe w relacji do wynagrodzeń. Za kilkadziesiąt lat Polacy odchodzący na emeryturę będą dostawać tylko 1/3 swojej ostatniej pensji. – Już dzisiaj trzeba myśleć o tym, że sami powinniśmy oszczędzać na przyszłą emeryturę. Możemy kupować nieruchomości i odkładać pieniądze w banku, ale jest też szereg instrumentów finansowych w ramach III filaru – podkreśla dr Adam Czerniak, główny ekonomista Polityki Insight. Wraz ze spadającą wysokością emerytur zainteresowanie takimi narzędziami jak pracownicze programy emerytalne czy pracownicze plany kapitałowe będzie sukcesywnie rosnąć. Zwłaszcza że istniejące na rynku rozwiązania okazały się dla pracowników zyskowne.
– Wysokość przyszłych emerytur będzie rosła wolniej niż wynagrodzenia. W rezultacie stopa zastąpienia – czyli relacja przyszłej emerytury do przeszłego wynagrodzenia – wyniesie zaledwie około 30 proc. Innymi słowy, wysokość emerytury będzie stanowiła zaledwie 1/3 naszego ostatniego etatowego wynagrodzenia – mówi agencji Newseria Biznes dr Adam Czerniak z warszawskiej SGH, główny ekonomista Polityki Insight. – Wpływ ma na to szereg czynników, a głównym jest demografia. Zarówno wysokość naszych emerytur, jak i cała pula pieniędzy, którą będziemy dysponować na wypłaty środków przyszłym emerytom, zależy od tego, ile osób będzie pracować w gospodarce, ile będzie na bieżąco odprowadzać składki do systemu ZUS. A ta liczba niestety z roku na rok będzie spadać.