Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

news

Unia EuropejskaFirmy korzystające ze środków UE znacząco zwiększyły przychody i rentowność. Najwięcej pieniędzy przeznaczyły na badania i rozwój

 

W latach 2019–2023 z udziałem unijnych funduszy zrealizowano w Polsce prawie 110 tys. inwestycji i projektów, na które beneficjenci pozyskali w sumie 103,07 mld zł – wynika z analizy przeprowadzonej przez wywiadownię gospodarczą InfoCredit. Ze statystyk wynika, że handel hurtowy i detaliczny oraz naprawa pojazdów to branże, które najbardziej skorzystały na unijnym wsparciu. W latach 2018–2021 firmy z tych sektorów, które otrzymały środki z UE, zwiększyły swoje przychody aż o 55 proc. Dla porównania przychody firm niekorzystających z unijnego wsparcia wzrosły w tym samym czasie o 27 proc. 

EFL kupił TRUCK CAREPolska branża transportu drogowego ze względu na trudniejsze otoczenie gospodarcze wstrzymuje się z decyzjami o inwestycjach, za to coraz chętniej finansuje flotę wynajmem krótko- i długoterminowym.

Dzięki temu 2022 rok na rynku leasingu i wynajmu samochodów ciężarowych zakończył się 11-proc. wzrostem r/r pod względem wartości sfinansowanych pojazdów. – Prognozy dla tej branży na kolejny rok są pozytywne, spodziewana jest dalsza, dwucyfrowa dynamika wzrostów – wskazuje Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.

Spółka, która jest obecnie liderem tego rynku, postanowiła umocnić swoją pozycję i kupiła pozostały pakiet 30 proc. akcji firmy TRUCK CARE, specjalizującej się w wynajmie pojazdów ciężarowych, dostawczych i naczep. Tym samym EFL stał się jej jedynym właścicielem.

KreatywnośćKreatywność wśród najbardziej pożądanych cech na rynku pracy. Za kilka lat sztuczna inteligencja może to zmienić

 

Kompetencje miękkie wciąż plasują się w czołówce najbardziej pożądanych cech na rynku pracy, a firmy skarżą się zwłaszcza na niedobór pracowników charakteryzujących się twórczą postawą w myśleniu i działaniu. – Kreatywności możemy się nauczyć poprzez środowisko, w którym jesteśmy, poprzez narzędzia, których używamy, i ludzi, którymi się otaczamy – mówi Katarzyna Wszoła, dyrektorka ds. innowacji Veolia Energia Polska. Jak wskazuje, ogromną rolę odgrywają w tym menedżerowie zespołów i kadra zarządzająca. Ich zadaniem jest kreowanie takiego środowiska pracy, które będzie sprzyjać otwartości, innowacjom i popełnianiu błędów. W ciągu kilku najbliższych lat pojęcie kreatywności i zapotrzebowanie na tę cechę może jednak zredefiniować obserwowany w tej chwili popyt na sztuczną inteligencję.

zatkane uszyUcho zatkane jest częstym problemem, z którym boryka się wiele osób. Może być spowodowane przez różne czynniki, takie jak zakażenie, alergie, zmiana ciśnienia, lub nawet pływanie. Zatkane ucho może powodować ból, dzwonienie w uszach, trudności w słyszeniu, a nawet zawroty głowy. Na szczęście istnieje wiele sposobów radzenia sobie z tym problemem. Jednym z najprostszych sposobów na zatkane ucho jest wykonanie tzw. "manewru Valsalvy". Polega on na zatkaniu noska i spróbowaniu wypchnąć powietrze przez ucho. Innym sposobem jest położenie się z jednym zatkanym uchem na jego zatkanej stronie. Grawitacja pomaga wówczas usunąć woskowinę lub inne zanieczyszczenia.

Jeśli te metody nie przynoszą ulgi, warto skonsultować się z lekarzem laryngologiem. Lekarz może przepisać leki przeciwzapalne lub antybiotyki w przypadku zakażenia. W niektórych przypadkach, lekarz może zalecić usunięcie woskowiny za pomocą specjalnej sondy lub wody pod ciśnieniem.

Jeśli problem z zatkanym uchem jest spowodowany przez zmiany ciśnienia, ważne jest, aby unikać sytuacji, które mogą to powodować, takie jak loty samolotem, jazda górską kolejką linową, czy nurkowanie. W takich sytuacjach, można spróbować połknąć lub wypić coś, co pomaga rozluźnić mięśnie gardła i ułatwić przepływ powietrza przez błonę bębenkową.

e-commerceHandel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym. Napędza go inflacja, ale też nowinki technologiczne

 

Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą optymistyczne perspektywy. Strategy& Polska ocenia, że w latach 2021–2027 wartość rynku wzrośnie o 94 mld zł. W ostatnim czasie wzrosty napędza wysoka inflacja, tym bardziej że klienci w poszukiwaniu promocji cenowych częściej kierują się do online’u, ale motorem są też nowinki technologiczne, które stale poprawiają doświadczenia klientów.