Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

news

home officeZ powodu pandemii koronawirusa, wiele firm przeniosło swoje biura do mieszkań pracowników. Jak powinna wyglądać zdrowa i komfortowa przestrzeń do pracy zdalnej?

Dystans społeczny i przymusowa izolacja sprawiły, że wiele biurowców opustoszało i od prawie roku wita coraz mniejszą liczbę pracowników. Wprowadzenie pracy zdalnej dla wielu przedsiębiorstw było prawdziwym testem organizacji, logistyki i HR-u. Home office to też wyzwanie dla pracowników, którzy w domowych warunkach muszą zaaranżować miejsce do efektywnej i spokojnej pracy.

Rok od wybuchu pandemii jesteśmy zdecydowanie lepiej zorganizowani i przygotowani do pracy zdalnej jako nowego, stałego elementu naszego życia zawodowego, który prawdopodobnie zostanie z nami na długo. W wielu firmach praca w trybie home office sprawdziła się na tyle satysfakcjonująco, że ten model działania zostanie wprowadzony już na stałe. 

Światło jest bezsprzecznym stymulatorem dobrego samopoczucia, dlatego należy zrobić wszystko, by wpuścić go do domu jak najwięcej - tak, by długotrwała izolacja nie wpłynęła na pogorszenie nastroju. Pracując zdalnie, ograniczamy do minimum kwestie codziennego przemieszczania się z domu do biura i z powrotem, a także na przykład odwiedzin, aktywności w klubach fitness czy na siłowniach, robienia niezaplanowanych zakupów, co dla wielu osób oznacza, że poza domem spędzają tylko kilka godzin w ciągu tygodnia. Brak ekspozycji na naturalne światło może negatywnie odbić się na naszym samopoczuciu, co w efekcie może wpłynąć na życie prywatne, jak i zawodowe.

coins 1503530 640x480

Koniec z OFE

Rada Ministrów przyjęła dzisiaj projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z przeniesieniem środków z otwartych funduszy emerytalnych na indywidualne konta emerytalne.
OFE w dotychczasowej formie przestaną funkcjonować, a każdy ich uczestnik będzie miał do wyboru dwie możliwości: przeniesienie środków z OFE na indywidualne konto emerytalne (opcja domyślna) oraz złożenie deklaracji o przeniesieniu swoich środków w całości do ZUS.

SimFabric S.A. podpisała 23 lutego 2021 roku z GroMar sp. z o.o. trzy umowy związane z otrzymanym grantem Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020. Dotyczą one realizacji usług e-learningowych na potrzeby informacji zawodowoznawczych.

Pierwsza z umów dotyczy wykonania przez SimFabric nagrań lektorskich, druga realizacji usługi programistycznej (html 5/Unity/C#/flash), natomiast trzecia realizacji usługi montażu animacji 2D/3D. Każdy z projektów zostanie wykonany wraz z obudową multimedialną oraz dodatkowymi funkcjonalnościami uzupełniającymi informację zawodoznawczą.

Digital Now inwestuje w Blue Whale Press min

 2 miliony złotych – tyle zdecydował się zainwestować holding Digital Now! w wydawnictwo Blue Whale Press. Inwestycja jest zgodna ze strategią wspierania innowacyjnych przedsiębiorstw Spółki. – Pomysł autorskiej sieci reklamowej dla e-commerce jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego biznesu – wyjaśnia Łukasz Nawrocki, Prezes Zarządu Digital Now! Holding.

Autorska sieć reklamowa Blue Whale Press, będąca jednocześnie wydawcą tematycznych portali informacyjnych, to nowy gracz na rynku medialnym. Oferuje świeże podejście do dystrybucji contentu oraz emisji reklam.
W ramach powstałego w lipcu 2020 roku wydawnictwa działa już 70 wyspecjalizowanych portali tematycznych. Wśród nich można znaleźć witryny związane z tematyką sportu, mody i urody, rodziny, domu i ogrodu, motoryzacji, technologii, hobby, podróżom oraz wielu innym. Uruchomienie kolejnych zaplanowano na drugi kwartał 2021 r. Łącznie ich liczba ma przekroczyć 100 do końca roku.

W ostatnim kwartale 2020 r. na rynku pracy widać było skutki pandemii i wprowadzonych obostrzeń. Według badania „Monitoring Rynku Pracy” Głównego Urzędu Statystycznego w okresie październik-grudzień aż 323 tys. osób nie wykonywało pracy z uwagi na kwestie bezpośrednio związane z pandemią. To ponad trzy razy więcej niż w trzecim kwartale. Liczba bezrobotnych osób nie zmieniła się znacząco, a liczba osób aktywnych zawodowo nawet wzrosła.

W czwartym kwartale 2020 r. liczba ludności aktywnej zawodowo (w wieku 15 lat i więcej) wyniosła 17 mln 86 tys. osób, a współczynnik aktywności zawodowej (56,5%) zwiększył się o 0,5 pp. w stosunku do analogicznego okresu z 2019 r. Warto zaznaczyć, że w tej grupie aż 16 mln 555 tys. to osoby pracujące, a 531 tys. - bezrobotni. Wpływ koronawirusa był jednak widoczny, bo wzrósł odsetek osób, które mają pracę, ale nie wykonywały jej w tygodniu badania z uwagi na kwestie związane z pandemią. W trzech ostatnich miesiącach 2020 r. było takich osób 323 tys., co oznacza wzrost w stosunku do trzeciego kwartału o 223 tys. Pod tym względem „bezkonkurencyjny” był jednak drugi kwartał, podczas którego z uwagi na kwestie związane z COVID-19, nie pracowało 1,2 mln osób, co stanowiło 62,2% wszystkich osób niewykonujących pracy w badanym tygodniu.