news

Włoska kuchniaJuż nie tylko pasta i pizza. Oryginalne włoskie dania i produkty zyskują w Polsce coraz większą popularność.

 

Zamiłowanie polskich konsumentów do kuchni włoskiej nie traci na intensywności. Co istotne, już nie tylko makaron i pizza królują na polskich stołach. Ma to związek z coraz większą dostępnością oryginalnych włoskich produktów w polskich sklepach. Polacy początkowo musieli szukać polskich zamienników włoskich serów czy sosów, obecnie mają do dyspozycji bogaty wybór produktów, których pochodzenie i smak gwarantują europejskie certyfikaty. Dzięki nim konsumenci nie tylko mogą odtworzyć smaki poznane w podróży, ale i wzbogacić rodzime potrawy o włoskie dodatki.

wakacjePolacy chętnie wyjeżdżają na wakacje bez partnerów. W ten sposób łapią oddech w związku i efektywniej wypoczywają

 

Eksperci ds. relacji zauważają, że coraz więcej par decyduje się na oddzielne wakacje. To daje partnerom możliwość zaplanowania urlopu wedle swoich upodobań, pozwala lepiej odpocząć i zatęsknić za drugą osobą. Jeśli jednak tradycją jest wspólny wyjazd, to zanim zapadną ostateczne decyzje i obydwie strony będą zadowolone, trzeba pójść na kompromis. Dzięki niemu możliwe jest uniknięcie kłótni oraz lepsze poznanie oczekiwań drugiej strony, a wakacje marzeń nie zamienią się w koszmar.

Będą dopłaty dla gospodarstw ogrzewanych gazem LPGBędą dopłaty dla gospodarstw ogrzewanych gazem LPG. Różne kierunki dostaw gwarantują, że surowca nie zabraknie

 

Senat pracuje nad ustawą, która wprowadza dopłaty dla gospodarstw domowych analogiczne do tzw. dodatku węglowego. Świadczenie będzie przysługiwać również tym, którzy korzystają z ogrzewania skroplonym gazem LPG. W Polsce takich gospodarstw jest ok. 147 tys. W ich przypadku jednorazowa zapomoga będzie dużo niższa niż w przypadku węgla i wyniesie 500 zł. – Gospodarstwa domowe, które ogrzewają się LPG, w nadchodzącym sezonie grzewczym nie muszą się martwić o jego dostępność – wskazuje rzecznik prasowy Gaspolu Maciej Chyż. Ze względu na dywersyfikację dostaw tego surowca branża jest odporna na gazowy szantaż Rosji.

Rynek smartwatchyRynek smartwatchy i akcesoriów dynamicznie rośnie. W przyszłym roku będzie wart ponad 380 mld dol.

 

Według danych CCS Insight w ubiegłym roku rynek wearables ilościowo urósł o 20 proc. i nic nie wskazuje na to, aby branża miała wyhamować. Wręcz przeciwnie – po smartwatche i trackery sięgają coraz młodsi użytkownicy, którzy w ten sposób monitorują swoją aktywność fizyczną i stres, a co za tym idzie, dbają o swoje lepsze samopoczucie. – W ciągu kilku ostatnich lat ludzie zaczęli bardziej interesować się własnym zdrowiem. To sprawia, że rynek urządzeń do noszenia dojrzewa – mówi Joanne Savage, dyrektor ds. marketingu marki Fitbit. Użytkownicy oczekują od wearables coraz większej personalizacji, nowych i coraz bardziej zaawansowanych funkcjonalności. Smartwatche oferują już szereg funkcji, które wcześniej zarezerwowane były dla skomplikowanych urządzeń medycznych.

Komunikacja z inwestoramiPolskie firmy nie umieją efektywnie komunikować się z inwestorami. W efekcie mają problemy z dostępem do kapitału na rozwój

 

Główną barierą w pozyskaniu kapitału przez polskie firmy jest brak odpowiedniej komunikacji potrzeb kapitałowych i niewłaściwy sposób przedstawienia projektu inwestycyjnego. Jeśli ten produkt będzie odpowiednio przedstawiony, wtedy kapitał sam szybciej znajdzie do niego drogę – mówi doradca finansowy Robert Chybowski. Jak ocenia, polskie firmy nie potrafią efektywnie komunikować się z inwestorami i funduszami inwestycyjnymi. A to z kolei ogranicza im dostęp do kapitału i rozwoju.