Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

MarketingPrzedsiębiorstwa wykorzystują każde możliwe narzędzie promocyjne, aby zwiększyć sprzedaż, przyciągnąć ruch na stronę i zatrzymać klientów.

Na przykład stosują reklamę kontekstową, tworzą tematyczne grupy na portalach społecznościowych czy rozdają kody promocyjne.

To wszystko są narzędzia marketingu cyfrowego. Powiemy Ci, czym jest, jakie są rodzaje i obszary promocji cyfrowej oraz jak zbudować strategię marketingową za pomocą Google Ads.

Reklama internetowa — definicja marketingu cyfrowego

Digital-marketing to sposób na promocję produktów i usług b2c i b2b z wykorzystaniem metod cyfrowych oraz komunikację z konsumentami za pomocą najbardziej popularnych i wygodnych kanałów internetowych. Niektóre z tych narzędzi marketingowych to strona internetowa, reklama kontekstowa, e-mail marketing i społecznościowe media.

Przyjrzyjmy się kilku przykładom:

  • Content manager tworzy serię publikacji na blogu firmowym. Pomagają one przyciągnąć potencjalnych klientów dzięki szczegółowym instrukcjom PDF od eksperta firmy.
  • Specjalista SMM promuje bloga poprzez reklamę i wirusowy zasięg na firmowych kontach w mediach społecznościowych.
  • E-mail marketer tworzy newsletter dla osób, które pobrały PDF.

Skuteczna reklama — zalety marketingu cyfrowego

  • Komunikacja  z konsumentami w formatach online i offline. Chatboty i kody promocyjne w gazetkach są równie skuteczne w pozyskiwaniu klientów. Najważniejsze jest prawidłowe zbadanie grupy docelowej i wybór kanału promocji. Jeśli komunikujesz się ze swoimi odbiorcami nie tylko online, ale także offline, wśród konsumentów różnych kategorii tworzy się lojalność wobec marki.
  • Różnorodność narzędzi. Do promocji wykorzystywane są reklamy telewizyjne i radiowe, reklamy w aplikacjach i grach, powiadomienia push, mailingi SMS. Narzędzia te docierają do szerokiego grona odbiorców.
  • Możliwość personalizacji komunikacji. Znając płeć, wiek, zainteresowania i zachowania konsumentów, można spersonalizować wyświetlanie reklam lub wysyłać e-maile z wybranymi produktami.
  • Analiza skuteczności kampanii reklamowych. Większość kanałów cyfrowych pozwala analizować, jak ludzie reagują na ofertę firmy, a także oceniać efektywność kosztów i konwersji. Na przykład, aby dowiedzieć się, które reklamy sprowadziły użytkowników na stronę i ile osób podjęło ukierunkowane działania.

Wady marketingu cyfrowego

  • Czas. Nie wszystkie kanały promocji przynoszą szybko pożądany efekt. Na przykład przyciągnięcie odbiorców do mediów społecznościowych i budowanie lojalności może trwać kilka lat. Jednak reklama targetowana może "nadrobić" ruch na stronie w ciągu kilku dni.
  • Świadomość. Aby skutecznie wykorzystywać narzędzia marketingu cyfrowego, trzeba być świadomym trendów. W tej dziedzinie często zachodzą zmiany, pojawiają się innowacje, a wczorajsze trendy gwałtownie tracą popularność.
  • Brak uniwersalności narzędzi. Kanały promocji offline nie mogą być dopasowane do konkretnej kategorii konsumentów. Na przykład nie można personalizować reklam w reklamie telewizyjnej czy spocie radiowym. Utrudnia to komunikację z publicznością.

Rola marketingu cyfrowego

Marketing cyfrowy daje możliwość śledzenia skuteczności wszelkich działań cyfrowych, czego nie można powiedzieć o reklamie offline.content marketing Umieszczając reklamę w gazecie, praktycznie niemożliwe jest dokładne zmierzenie, ilu czytelników zwróciło uwagę na baner. I dość trudno jest stwierdzić, czy reklama spowodowała jakąkolwiek sprzedaż.

W przypadku marketingu cyfrowego prawie zawsze łatwo jest zmierzyć rentowność marketingu.

Zawsze możesz skorzystać z usług analitycznych, aby dowiedzieć się, ile osób odwiedziło stronę, jak długo na niej pozostało i jakiego urządzenia użyli, aby na nią wejść. Nawet to, jak dokładnie przeglądali strony, gdzie zatrzymywali swoją uwagę, jakie miejsca przewijali i co klikali. Takie informacje pomagają nadawać priorytety działaniom i optymalnie rozdzielać zasoby między nimi, w oparciu o liczbę użytkowników i ich działania na stronie.

media społecznościoweW reklamie offline trudniej jest zrozumieć, jak konsument wchodzi w interakcję z marką, zanim wejdzie w interakcję z kimś osobiście lub coś kupi.

Narzędzia cyfrowe ujawniają trendy i wzorce w zachowaniu ludzi, zanim jeszcze dotrą do ostatniego etapu customer journey. Oznacza to, że można podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące tego, jak skuteczniej angażować odbiorców w lejek sprzedażowy i zarządzać konwersjami.

Jak działają reklamy Google — wypromowanie firmy w Google Ads

marketing afiliacyjnyKiedy użytkownik wykonuje zapytanie, Google wyświetla reklamy odpowiednie dla użytkownika na podstawie słów kluczowych, które zostały użyte w zapytaniu.

Reklamodawcy, którzy chcą, aby ich reklamy pojawiły się na stronie wyników, ustawiają oferty na słowa kluczowe, które będą uczestniczyć w wewnętrznej aukcji systemowej pomiędzy reklamodawcami z tymi samymi słowami kluczowymi.

Kto ma lepszą reklamę z wyższą ofertą, ten będzie pokazywany wyżej w zapytaniu wyszukiwania. W zależności od wartości oferty na słowa kluczowe reklamy będą różnie klasyfikowane.

Oprócz oferty Google bierze również pod uwagę trafność i jakość reklamy oraz strony internetowej.

Dlatego, nawet jeśli masz najwyższą ofertę, a reklama jest słabo napisana i strona docelowa nie pasuje do opisu w reklamie, jest bardzo mała szansa, że Twoja reklama pokaże się na szczycie wyszukiwań w Google.

Marketing internetowy — czym różni się digital marketing?

social media marketingNarzędzia marketingu internetowego — SMM i SEO, email marketing, reklama kontekstowa i targetowana — działają tylko w sieci i angażują konsumentów poprzez kanały internetowe.

Marketing cyfrowy wykorzystuje te same metody, ale nie ogranicza się do nich. Dodatkowo wykorzystuje niezależne od internetu kanały cyfrowe — radio, telewizję, SMS-y, kody promocyjne i QR. Pomagają one przyciągnąć klientów offline na stronę internetową firmy.

Aby ocenić skuteczność swoich kampanii reklamowych, można wykorzystać analitykę kompleksową.

System analityki kompleksowej śledzi, które źródło ruchu sprowadziło klientów, uwzględnia ich zamówienia ze strony internetowej, telefony i zapytania. Dzięki szczegółowym raportom można monitorować sprzedaż z różnych kanałów i dostosować swoją strategię marketingową.