Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

ulotkaChoć współczesna reklama w dużej mierze przeniosła się do Internetu, błędne byłoby założenie, że tradycyjne formy promocji odeszły do lamusa. Wręcz przeciwnie - mają się świetnie i nic nie wskazuje, aby papierowa reklama miała przestać być aktualna. Aby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał materiałów takich jak ulotki, trzeba co nieco wiedzieć na ich temat. Należy również poprawnie zidentyfikować grupę docelową oraz określić cele kampanii reklamowej. Jakie zatem korzyści może przynieść firmie ulotka reklamowa i kiedy warto stosować tę formę promocji?

 

Ulotka reklamowa - co zrobić, by odniosła skutek?

Ulotki reklamowe są bardzo skuteczną formą reklamy, pod warunkiem, że zostaną dobrze zaprojektowane i mądrze rozpowszechnione. Nie jest sztuką zrobić amatorski projekt w darmowym programie graficznym i wydrukować go w tysiącach egzemplarzy na najtańszym papierze. Niestety, czasy rodzącego się dopiero kapitalizmu już minęły i współcześni odbiorcy są dużo bardziej odporni na reklamę niż kiedyś. Wobec mało efektownego projektu, który w dodatku nie przemawia do ludzi językiem korzyści, odbiorcy będą przechodzić obojętnie.

Dlatego planowanie kampanii warto zacząć od określenia celu, a następnie przystąpienia do projektu, który ma ten cel dla nas zrealizować. Jeśli firmą, która zamierza skorzystać z tej formy reklamy, jest lokal gastronomiczny, jaki niedawno powstał w okolicy, celem będzie oczywiście zapoznanie z ofertą potencjalnych klientów oraz skłonienie ich do zamówienia. Co zatem powinna zawierać ulotka restauracji lub pizzerii? Najważniejsze elementy to:

  • menu - klient powinien mieć możliwość szczegółowo zapoznać się z ofertą firmy, a także cenami za poszczególne dania
  • informacje teleadresowe - niezbędne, by klient mógł trafić do lokalu lub złożyć zamówienie przez telefon. Jeśli firma świadczy dowóz jedzenia, ta informacja również powinna zostać zawarta na ulotce
  • adres strony internetowej lub fanpage'a na fb - zdecydowana większość młodych ludzi preferuje zamawianie jedzenia lub kontakt z firmą poprzez kanał internetowy, warto umożliwić zatem ten rodzaj komunikacji
  • korzyść - ważne, aby skłonić klienta do zachowania ulotki. Jeśli po zapoznaniu się odbiorcy z informacją trafi ona do kosza, niewykluczone, że potencjalny klient zapomni o ofercie i już z niej nie skorzysta. Dlatego dobrze jest zawrzeć na ulotce kod rabatowy lub inną potencjalną korzyść, która spowoduje, że ulotka reklamowa zostanie "zachowana na później".

W jakich branżach sprawdzają się ulotki reklamowe?

Dobrze zaprojektowana, profesjonalna ulotka reklamowa sprawdzi się w różnych branżach, zarówno tych związanych z handlem, jak i usługami. Ulotki reklamowe są najpopularniejsze zwłaszcza w gastronomii, kosmetyce i fryzjerstwie, nauce języków obcych i sektorze eventowym. Ulotka jest doskonałą reklamą biznesów lokalnych, gdzie kolportaż na najbliższych osiedlach i wśród klientów galerii handlowych może znacząco wpłynąć na znajomość nowej marki u mieszkańców okolicy.

Ulotka reklamowa jest dobrym nośnikiem informacji zarówno dla firm, które dopiero powstały, jak i dla tych, które chciałyby odświeżyć swój wizerunek i dotrzeć do nowej grupy klientów. To również dobry sposób na przekazywanie informacji o nowych usługach, rozszerzonej ofercie. Wielkim atutem ulotek jest to, że ta forma reklamy jest naprawdę tania, przez co pozostaje w zasięgu ręki właściwie każdej firmy, nawet tej o najskromniejszym budżecie. To, zaraz obok wizytówek reklamowych, absolutny must have w promocji małej, lokalnej marki, która niewielkim kosztem chciałaby zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów.

  Autor:
Artykuł został przygotowany przez Drukarnia Ksero A0 specjalizującą się w druku wielkoformatowym CAD