Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

druk uv wielki formatO druku wielkoformatowym najczęściej myśli się w kontekście produkcji nośników reklamy zewnętrznej. I słusznie, ponieważ to właśnie reklamodawcy najchętniej korzystają z usług drukarni dysponujących odpowiednim sprzętem umożliwiającym produkowanie np. bannerów czy doskonale wszystkim znanych billboardów. Warto natomiast wiedzieć, że zastosowanie druku wielkoformatowego jest znacznie szersze. Zapraszamy do lektury artykułu, który przygotowaliśmy przy wsparciu merytorycznym Grupy Luxpol – jednej z najbardziej renomowanych drukarni wielkoformatowych na polskim rynku.

 

Techniki druku wielkoformatowego

Druk wielkoformatowy może być realizowany z wykorzystaniem różnych technologii drukarskich, dzięki czemu nie ma problemu z dopasowaniem zarówno jakości, jak i trwałości nadruku do konkretnego zastosowania.

Profesjonalne drukarnie mogą zaoferować druk w technologii:

  • Solwentowej – tak wykonany nadruk, dodatkowo pokryty warstwą laminatu, charakteryzuje się bardzo wysoką odpornością na działanie niesprzyjających czynników atmosferycznych, włącznie z deszczem, promieniowaniem UV czy niską temperaturą. Dlatego tę technologię stosuje się do zadrukowywania nośników przeznaczonych do ekspozycji na zewnątrz budynków.
  • UV – druk UV to najnowocześniejsza technologia drukarska stosowana do produkcji zewnętrznych nośników reklamy wielkopowierzchniowej. W odróżnieniu od druku solwentowego nie wykorzystuje się tutaj farb rozpuszczalnikowych, ale farby utrwalane promieniowaniem UV, co zapewnia bardzo wysoką odporność na trudne warunki oraz ponadprzeciętną trwałość nadruku.
  • Lateksowej – oferuje podobną trwałość, jak druk solwentowy.
  • Atramentowy – wykorzystuje się tutaj atramenty pigmentowe lub wodne, co zapewnia bardzo wysoką jakość wydruków, przede wszystkim doskonałe odwzorowanie kolorów. Ta technologia świetnie sprawdza się do drukowania zdjęć wielkoformatowych, natomiast z uwagi na ograniczoną trwałość i odporność na trudne warunki atmosferyczne zaleca się wykorzystywanie nośników do ekspozycji wewnętrznej.

Przykłady popularnych zastosowań druku wielkoformatowego

Druk wielkoformatowy wykorzystuje się w głównej mierze w celach komercyjnych, czyli do produkcji różnego rodzaju wielkopowierzchniowych nośników reklamy. Te najpopularniejsze, z którymi można się zetknąć w przestrzeni miejskiej, to między innymi:

  • billboardy,
  • bannery,
  • standy,
  • plakaty,
  • flagi,
  • namioty reklamowe,
  • konstrukcje reklamowe,
  • systemy wystawiennicze,
  • reklamy pneumatyczne (balony, bramy, ekrany etc.).

Druk wielkoformatowy jest również potrzebny do wyprodukowania takich elementów marketingowo-wizerunkowych, jak szyldy, nośniki przestrzenne (np. litery 3D), tablice informacyjne i inne. Widząc na ulicy samochód oklejony reklamą jakiejś firmy warto sobie zdawać sprawę z tego, że umieszczona na nim folia została zadrukowana przy wykorzystaniu właśnie druku wielkoformatowego.

Nie tylko do celów reklamowych

Choć druk wielkoformatowy jednoznacznie kojarzy się z nośnikami reklamy, to stosuje się go również do celów publicznych, kompletnie niezwiązanych z działaniami marketingowymi. Wszystkie tabliczki informacyjne, na przykład z nazwami ulic, wielkopowierzchniowe elementy dekoracyjne, szyldy czy znakowania pojazdów komunikacji miejskiej także zostały wykonane dzięki technologii druku wielkoformatowego.

Druk wielkoformatowy zmienił świat reklamy

Nie ma w tym stwierdzeniu żadnej przesady, ponieważ trudno byłoby sobie wyobrazić jakąkolwiek współczesną kampanię marketingową prowadzoną w przestrzeni publicznej bez druku wielkoformatowego. Co ważne, rozwój technologii drukarskich sprawia, że reklama outdoorowa jest coraz ciekawsza, bardziej kreatywna i wcale nie musi kojarzyć się z chaosem czy brzydotą.

Dobrym przykładem będą tutaj wszelkie przestrzenne nośniki reklamy, który są produkowane właśnie z wykorzystaniem druku wielkoformatowego. Nie dość, że mają one świetny potencjał marketingowy, to jeszcze mogą stanowić elementy dekoracyjne, a nawet stać się symbolami miast, w których są umieszczane.

Nie każda drukarnia zaoferuje usługę druku wielkoformatowego

To ważna kwestia, o której nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą. Chcąc zlecić druk wielkoformatowy należy się upewnić, że dana drukarnia posiada odpowiednie zaplecze produkcyjne, przede wszystkim plotery drukarskie umożliwiające drukowanie powyżej formatu A0. Dobrze będzie również sprawdzić, czy drukarnia oferuje usługę projektowania graficznego – warto z niej skorzystać, ponieważ mamy wówczas pewność, że projekt zostanie perfekcyjnie dopasowany do konkretnego nośnika.

Z profesjonalnej usługi druku wielkoformatowego można skorzystać w Grupie Luxpol, która zapewnia kompleksową produkcję nośników reklamy, w tym balonów, ekranów i bram pneumatycznych, systemów wystawienniczych, standów POS, reklam latających czy produktów flagowych. Z pełną ofertą druku wielkoformatowego możesz się zapoznać na stronie internetowej https://grupaluxpol.pl/druk-wielkoformatowy/.