Podpowiadamy, jak znaleźć odpowiednią aktywność sportową dla siebieAktywność sportowa dla początkujących

Jeżeli zaczynasz swoją przygodę z aktywnością fizyczną, albo masz dużą nadwagę, postaw na spacery. Potrzebne są Ci jedynie wygodne buty sportowe, i możesz zaczynać! W telefonie znajdziesz wiele aplikacji wspomagających śledzenie aktywności sportowej, ale nie jest to konieczne; szczególnie, jeżeli chcesz cieszyć się wyłącznie pogodą, i miłymi okolicznościami przyrody. Możesz spacerować po lesie, parku, ale także w mieście - tutaj jest dowolność! Dla osiągnięcia optymalnych rezultatów dobrze byłoby osiągnąć pułap 5.-7. kilometrów, co najmniej trzy razy w tygodniu. Możesz także liczyć czas, w którym spacerujesz. Wystarczy 45. minut dziennie, żeby zachować zdrowie i szczupłą sylwetkę. Zacznij od 10 minut dziennie i stopniowo zwiększaj dystans lub czas. Pamiętaj, że dla zachowania zdrowia ważne jest, żeby chodzić wolnym tempem, ale jak najdłuższy dystans, który jesteś w stanie przejść.

Aktywność sportowa dla średnio zaawansowanych

Dla osób już mających za sobą pierwsze doświadczenie z aktywnością sportową, albo powracających do treningów polecamy nordic walking i rower. 

Nordic walking to trening polegający na energicznym maszerowaniu, połączony z ruchami wykonywanymi rękami za pomocą kijków. Potrzebne do treningu są wygodne buty sportowe i kijki. W internecie znajdziesz bogatą ofertę kijków, pamiętaj tylko, że czym innym są kijki do trekkingu, a czym innym do nordic walking. Do kijków do nordic walking możesz dokupić zdejmowane koncówki, które umożliwią Ci wykonywanie tej aktywności sportowej zarówno po drodze o leśnej nawierzchni, jak i utwardzanej, np. po asfalcie.

W naszym pięknym kraju mamy coraz więcej ścieżek rowerowych i rowerowych atrakcji, jak np. szlaki rowerowe. Możesz sprawdzić w biurze informacji turystycznej w swojej miejscowości, czy już zorganizowane są szlaki turystyczne w Twoim mieście, dzięki którym nie tylko pojeździsz na rowerze, ale też zobaczysz dostępne atrakcje.

Rower to rodzaj aktywności sportowej polecany dla każdego: młodego, starszego, z większą nadwagą, także w celach rehabilitacyjnych. Wyrusz w drogę po lepszą sylwetkę i ciesz się dostępnymi w Twojej okolicy atrakcjami!



Aktywność sportowa dla zaawansowanych

Dla zaawansowanych polecamy treningi biegowe. Ta popularna dyscyplina sportu z pewnością wciągnie i Ciebie! Możesz zacząć od slow joggingu, jeżeli na początku nie czujesz się na siłach wykonać treningu biegowego. Slow jogging to bieg, który polega właściwie na truchtaniu w tempie, które pozwala nam na jednoczesną konwersację bez łapania zadyszki. To świetne rozwiązanie dla całych rodzin!



Aktywność sportowa to bardzo ważna sprawa i podstawa funkcjonowania zdrowego organizmu. Pamiętaj, żeby nie przesadzić z ilością treningów! To też jest ważne: równowaga przede wszystkim. Wybierz z proponowanych przez nas dyscyplin, lub znajdź propozycję niszową dla siebie. Najważniejsze, żeby aktywność sportowa wywoływała uśmiech na Twojej twarzy i sprawiała Ci frajdę. Trzeba po prostu zacząć!

Źródło: https://napieraj.pl/slow-jogging/